Witvisdag voor mensen met een beperking

Donderdag, 21 september 2023

Door Sportvisserij MidWest Nederland (SMWN) werd een viswedstrijd georganiseerd, voor mensen met een beperking, met vrijwilligers van diverse hengelsportverenigingen.

Op 16 september 2023 deed een aantal AHV vrijwilligers mee om mensen met een beperking een leuke visdag te bezorgen. Deze dag werd georganiseerd door Sportvisserij MidWest Nederland (SMWN). Locatie was Viscentrum voor gehandicapten bij Fort Abcoude. Eigenlijk was het te mooi weer: onbewolkt, veel zon met zomerse temperatuur. Dat weerhield de deelnemers er niet van om fanatiek te vissen. Het plezier straalde ervan af. Wat een geweldige dag. Dat was voornamelijk te danken aan de perfecte organisatie van de medewerkers van SMWN. Wat een commitment, zij hebben er veel tijd en energie in gestoken om deze groep mensen een onvergetelijke dag te bezorgen. Ondanks het warme weer werden tientallen vissen gevangen. O.a. brasem, baars, voorn, blei, zeelt en ook ruisvoorn! Eigenlijk was het een viswedstrijd, maar iedereen ging naar huis met een prijs. De blijheid van deze groep deelnemers, daar doe je het voor. Geven geeft meer voldoening dan nemen. Daarom ook hulde aan alle vrijwilligers, van diverse hengelsportverenigingen, die het team van SMWN belangeloos hebben geholpen.