Controleurs

Regelmatig wordt ons kantoor gebeld door leden die zich ergeren aan wangedrag van collega-vissers of andere misstanden aan de waterkant. Zij vragen dan ook of de AHV vaker kan controleren. Volkomen terecht, maar voor de controle op juiste visdocumenten en het naleven van de visserijbepalingen, zijn we helaas grotendeels afhankelijk van vrijwillige controleurs.

Daarom zijn wij dan ook op zoek naar mensen die met ons en in samenwerking met onze BOA`s en de politie bereid zijn gerichte controles uit te voeren. De AHV kent een onkostenvergoeding en betaald de benodigde opleidingskosten voor de verplichte cursus. Lijkt het je iets om in een gezellig team op en langs het water te controleren, neem dan even contact op met ons kantoor voor een gesprek of via ahv@ahv.nl  Wij vragen natuurlijk wel een `bewijs van goed gedrag`.

Cursus controle sportvisserij

De Cursus Controle sportvisserij is een eendaagse cursus, bestemd voor controleurs van hengelsportverenigingen en buitengewone opsporingsambtenaren (Boa's). Je maakt tijdens de cursus kennis met het stelsel van visserijregels, sportvisdocumenten, voorwaarden gebruik VISpas en sociale vaardigheden voor de controle aan de waterkant. Tijdens de praktijkgerichte cursus leer je om de controle aan de waterkant op een goede manier te laten verlopen. Om deze praktische cursus optimaal te benutten, vragen wij je om ruim voor de cursusdag het cursusmateriaal te bestuderen, eigen te maken en uiterlijk 2 weken voor de cursusdatum het verplichte online examen met een voldoende resultaat af te leggen. Op de cursusdag zelf leer je deze kennis in de praktijk te brengen.