Witvis

De AHV kent een lange traditie van witvisserij en wedstrijdvisserij. Nog steeds is de wedstrijdvisserij een belangrijke tak van hengelsport binnen de vereniging. Jaarlijks worden, zowel voor de jeugd als voor de seniorleden, tientallen wedstrijden georganiseerd. Het jaarlijkse Amsterdam Fishing Tournament (AFT) is inmiddels een begrip.

Wat is er mooier dan - of je nou met een bamboehengeltje zit of met het scherpste wedstrijdmateriaal - een dobber in de kabbel te zien verdwijnen?

Blankvoorn, rietvoorn, brasem en blei zijn de belangrijkste witvissoorten in en rond Amsterdam. Toch kun je op de riviertjes en kanalen ook mooie windes vangen. Voor elk wat wils!

Ben je beginnend witvisser kijk eens hier en download de folder "Vissen doe je zo met de vaste stok"