Overkoepelende organisaties

Sinds 1 januari 2007 is de AHV aangesloten bij de regionale en landelijke sportvisserijorganisaties.

Het gevolg hiervan is dat leden van de AHV met hun VISpas ook welkom zijn op de wateren die vermeld staan in de Landelijke en federatieve Lijst van Wateren van Sportvisserij Nederland en Sportvisserij MidWest Nederland.

Andersom zijn leden van aangesloten verenigingen van harte welkom op de meeste AHV-wateren. Een klein aantal wateren is - om diverse redenen - niet ingebracht in de bovengenoemde lijsten en blijven voorbehouden voor de leden van de Amsterdamse Hengelsport Vereniging.

Sportvisserij MidWest Nederland en Sportvisserij Nederland vertegenwoordigen de hengelsportverenigingen op regionaal en landelijk niveau en ondersteunen ons bij bijvoorbeeld grote afvissingen en op organisatorisch gebied.