Controle

"Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren." Willem Elsschot"

Met een VIS pas mag veel. Met een speciale vergunning nog meer. Toch blijven er altijd plaatsen waar niet gevist mag worden, beperkingen op het meenemen van bepaalde vissoorten en vistechnieken die ofwel voor de wet ofwel door de vereniging niet worden toegestaan.

Het controleurkorps en de BOA`s (Bijzonder Opsporing Ambtenaren) van de Amsterdamse Hengelsport Vereniging ziet er op toe dat vissers zich aan deze wetten en regels houden. Soms krijgen ze daarbij hulp van BOA`s van de Federatie Mid-West Nederland.

Ook een politieagent kan naar je vis papieren vragen, evenals boswachters in het Amsterdamse Bos en BOA`s van bijvoorbeeld Groengebied Amstelland. Sta deze professionals altijd vriendelijk te woord en verleen je volle medewerking. Zij doen hun werk in opdracht van overheden en de vereniging.