AHV Jeugdkampioenschap 2023

Donderdag, 21 september 2023

De jaarlijkse jeugdkampioenschap werd dit jaar gestreden in de vaart langs de Harteveldseweg in Diemen

In opperste stemming wandelden de deelnemers van het verzamelpunt café-restaurant Het Wapen van Diemen naar het parcours. Het weer was ideaal om een viswedstrijd te houden. Met zulk “visweer” moest het wel een geslaagde dag worden. Het enthousiasme spat er vanaf vlak voor de start van de viswedstrijd. Na het startsignaal werden de hengels uitgeworpen en zag je de kinderen geconcentreerd naar de dobber turen. De een ving iets beter dan de ander. Om het eerlijk te houden werd halverwege de wedstrijd van plek verwisseld. Veel ouders bleven bij hun kinderen zitten en waren er getuige van welk invloed de hengelsport op hun kind kan hebben. O.a. verbinding met de andere deelnemers, oog voor de natuur en beter concentreren. Na de wedstrijd werden de kinderen getrakteerd op een frisdrankje en patatje in Het Wapen van Diemen. Daarna kwam de prijsuitreiking met 3 zeer gelukkige winnaars. De ouders complimenteerden de vrijwilligers voor de organisatie. Een teken dat de AHV geslaagd is in haar streven de hengelsport nog dichter bij de kinderen te brengen.
Prijzen zijn gesponsord door Albatros Hengelsport.
Lokvoer en aassoorten door HSP Willem te Amsterdam.