ZE ZWEMMEN WEER !

Vrijdag, 26 november 2021

Ze zwemmen weer

In het weekend van 13 november ontving de AHV haar jaarlijkse karper leverantie bij ons landje aan de Sloterplas. Een team van vrijwilligers van de karpercommissie en de commissie waterbeheer aangevuld met andere enthousiaste vrijwilligers was vanaf vrijdagmiddag al bezig met het neerzetten van de materialen.
Zaterdagmiddag laat was alles weer opgeruimd en kunnen we alweer uitkijken naar vangstmeldingen van deze vissen en natuurlijk alweer naar de uitzetting van 2022.

Deze uitzetting was gekozen voor de Hollandse kweker EDKO-vis met een bestelling van 2/3 spiegelkarper en 1/3 edelschubkarper.

De edelschubkarpers zagen er robuust uit met dikke staartwortels.
 Een slag groter dan de even oude (drie zomers) spiegelkarpers,
maar die waren gezegend met prachtige schubbenpatronen: plaatjes dus!

Alle karpers (inclusief de edelschubs) werden stuk voor stuk
 op de plank gefotografeerd.

Daarna werden de karper met twee bestelbusjes verdeeld over verschillende AHV-wateren waaronder de Ouderkerkerplas

Het ging steeds om onderhoudsuitzettingen waarmee de karperstand op peil wordt gehouden. De Amstelveense Poel kreeg dit jaar na de afvissing van tien ton brasem in 2020 eindelijk ook weer eens wat forsere uitzetting (70 stuks). Uiteraard zaten ook de Sloterplas en de Bosbaan in het uitzetschema. Ben je geïnteresseerd of jouw AHV-water ook aan de beurt is geweest, stuur dan een bericht naar karpercommissie@ahv.nl