Landelijke Opschoondag 23 maart 2024

Maandag, 18 maart 2024

Sportvissers ruimen zwerfafval op i.s.m. vrijwilligers

Op zaterdag 23 maart 2024 gaat een groep sportvissers de Diemen plassen schoonmaken met vrijwilligers. Dit doen zij niet in hun eigen belang maar vooral voor ons allemaal. We willen het liefst vertoeven op en langs gezond en veilig water. Dus niet alleen voor de vissen maar voor alle diersoorten en watervogels. Er ligt helaas heel veel zwerfafval in het water en op de oevers. Dat gaan de sportvissers van de Amsterdamse Hengelsport Vereniging (AHV) met vereende krachten, maar ook met passie voor de natuur en sportvisserij, opruimen. Ze nemen ook hun visboten mee om vanaf het water het zwerfafval op te ruimen.
Het schoon te maken gebied zijn de Diemen plassen en de oevers langs het watergebied. Ook een deel van de Weespertrekvaart. Verzamelen tussen 08:30 u en 09:15 u bij Jachthaven “De grote zomer” aan de Overdiemerweg 2, 1111 PN Diemen. Hesjes, grijpers en vuilniszakken worden ter beschikking gesteld.
Wij kunnen nog extra handjes gebruiken. Lijkt het jou leuk en vind jij het ook belangrijk om een bijdrage te leveren aan een schoner milieu? Geef je dan op via ahv@ahv.nl of bel naar 020-6264988. Er wordt ook voor koffie, frisdrank en broodjes gezorgd.