Verhuizing Amsterdamse Hengelsport Vereniging

De Amsterdamse Hengelsport verhuist (uiteindelijk) naar de Gaasperplas

DE AHV GAAT VERHUIZEN!

1955
We schrijven het jaar 1955. De AHV neemt dat jaar haar intrek in het pand gelegen aan de Nicolaas Witsenstraat no 10. Op de benedenverdieping wordt de administratie gevoerd en klanten ontvangen. De bestuurskamer bevindt zich op de bovenste etage in het pand.

de Nicolaas Witsenstraat met zijn karakteristieke gevel

2009
In oktober 2009 vertrekt de AHV van de Nicolaas Witsenstraat no 10 waar zij dan 54 jaar gevestigd is geweest naar een nieuw onderkomen in de Beethovenstraat 178.
Vele vrijwilligers waren bereid om deze onderneming te ondersteunen. En dat, dit een klus was, kunnen een aantal onder ons wel beamen!

Beethovenstraat

2024
Anno 2024 staan we weer voor dit feit. 15 jaar na dato. De AHV heeft een onderkomen gevonden aan de Gaasperplas. Een onderkomen aan het water, en zegt nou zelf, wat past er nou beter bij een hengelsportvereniging?

De personen die zijn intrek willen nemen in de Beethovenstraat hebben een wens dat het pand eind mei opgeleverd gaat worden, en daar hebben wij ons, na overleg, aan te houden. De nieuwe locatie aan de Gaasperplas is dan nog niet gereed vanwege de bouwplannen die nog uitgevoerd gaan worden. Dit betekent dat de AHV zich eerst zal moeten vestigen in een tijdelijk onderkomen, dit zal het adres Stammerhove 11 zijn in Diemen op het bedrijvenpark de Sniep, om zich vervolgens te richten op de definitieve locatie. De aankomende tijd zal er dus veel aandacht besteed gaan worden aan hetgeen wat wel en wat niet meegaat met de verhuizing. Een deel, met name administratie, zal vernietigd worden. Daarvoor wordt een geschikte afvalverwerker ingeschakeld en voor de verhuizing zelf een verhuisbedrijf. Alle partijen waar de AHV mee samenwerkt zullen op de hoogte gebracht moeten worden van de verhuizing zodat e.e.a. ook qua post vlekkeloos verloopt.

2025
Zal het jaar zijn dat de AHV zich gaat vestigen aan de Gaasperplas en dat is precies weer 70 jaar na de eerste stappen in de Nicolaas Witsenstraat.

word hier uiteindelijk iets moois gebouwd?
Word hier uiteindelijk iets moois gebouwd?