Op bezoek bij het Kinselmeer.

Zaterdag, 18 november 2017

Als lid van de Amsterdamse Hengelsport Vereniging heb je ongetwijfeld wel eens van het Kinselmeer gehoord. Dit, iets ten noordoosten van Amsterdam gelegen meer, is een waar paradijs

voor de hengelsporter. Als roof- en karpervisser heb je er waarschijnlijk al eens een visje gevangen. Het Kinselmeer staat echter ook bekend als een fantastisch viswater voor de witvisser.

In de zomer kun je er met een feeder schitterend vis vangen. Wij gingen kortgeleden eens met feedertopper Peter v.d. Willik naar het Kinselmeer om eens te kijken of er in deze tijd van het jaar ook nog een netje brasem te vangen is.

Het viswater is niet ingebracht in de Vispas en dat betekent dat je lid dient te zijn van de AHV of moet beschikken over een Vispas van een andere HSV in combinatie met een 3-daagse AHV-vergunning. Peter is lid van de AHV en dan is het zo geregeld.

Al vissend op een meter of 38 meter kwamen er een flink aantal brasems boven water. Met een 3.90 meter feederhengel, een korfje van 40 gram, wat feedervoer en als aas wormen, casters en maden beleefden wij er een schitterende vissessie. Als jij ook zo’n enthousiaste witvisser bent, zou ik er zeker eens een hengeltje uit gaan gooien.