Visstand beheer onderzoek in het flevopark

Dinsdag, 25 november 2014

Op verzoek van de Amsterdamse Hengelsport Vereniging

onderzoekt Sportvisserij Nederland op dinsdag 2 december 2014 in het Flevopark te Amsterdam de visstand. Met het onderzoek hoopt de hengelsportvereniging een beter beeld te krijgen van de aanwezige visstand en het watermilieu in de plas.
Bij het onderzoek wordt een groot deel van het water met netten afgevist, waarna de gevangen vis wordt onderzocht. Er wordt bijvoorbeeld gekeken welke vissoorten in het water voorkomen en of de vis in een goede conditie is. Na het meten en wegen wordt alle vis voorzichtig teruggezet in het water. Het rapport moet onder andere een advies geven over of de visstand momenteel evenwichtig is opgebouwd.
Een visserijkundig onderzoek trekt altijd veel bekijks, want er komt vaak meer vis boven water dan je zou denken. En sportvissers zijn natuurlijk benieuwd of ‘die gigant die altijd weet te ontsnappen’ erbij zit.
Het onderzoek start rond 09:30 uur en geïnteresseerden zijn van harte welkom om te komen kijken aan het Flevopark te Amsterdam. IJs en weder dienende!