Overzicht

De jeugdvergunning voor jongeren tot 14 jaar geeft het recht om te mogen vissen met één hengel en met wat de wet een `gewone aassoort` noemt. (brood, kaas, made)  De vergunning is gratis en te downloaden via onze website tezamen met de lijst van viswateren.

De Vergunning 3e hengel is alleen voor leden en dan heb je voor € 25, - (€ 27,50 via deze site) toestemming om op alle AHV wateren te vissen met uitzondering van perceel 14 (zie hiervoor het inhoud bij bewijs van lidmaatschap bij de desbetreffende water) Als je de AHV 3e hengelvergunning aanschaft krijg je daar de AHV nachttoestemming gratis bij!

Voor onze leden is er een speciale vergunning voor de Kweekvijvers in het Amsterdamse Bos beschikbaar deze kost € 12,50 (1 dag) als je hem afhaalt op kantoor. Via de website kan ook, dan komt er € 2,50 bij. Het is verstandig de vergunning tijdig te bestellen, omdat er per dag maar 10 worden uitgegeven. De Kweekvijvers zijn gesloten van 1 mei tot en met 31 augustus.

De Nachtverblijfpas  is alleen voor leden en is op een aantal wateren verplicht.  De pas kost via de website € 12,50 en is op kantoor € 2,50 goedkoper. Deze pas is nodig voor de Sloterplas, het Kinselmeer, de sierwateren in Amsterdam Zuidoost, de Bosbaan, de Grote en Kleine Amstelveense Poel en het Amsterdamse Bos ten zuiden van de H. Colijnweg. Het Amsterdam-Rijnkanaal van KM paal 0 tot de voormalige spoorbrug bij Weesp, het Nieuwe Diep en de Diemen, de Ouderkerkerplas, Gaasperplas en de Hoge dijk. (let op de bijzonder bepalingen vermeld in het inhoud bij bewijs van lidmaatschap bij de desbetreffende wateren)

VOORWAARDEN NACHTVISSEN

- Verblijfsmiddel dient niet verder dan een afstand van 10 meter van het water geplaatst te zijn waarin wordt gevist.
- Per persoon mag maximaal een eenvoudig verblijfsmiddel en een paraplu worden geplaatst.
- Als verblijfsmiddel zijn slechts toegestaan een paraplu, al dan niet voorzien van daarbij behorende flappen of een kampeertentje/bivy.
- Het kampeermiddel mag geen grotere afmeting hebben dan 3 x 2.5 meter en moet een neutrale groene, bruine of camouflagekleur hebben.
- Overlast wordt niet getolereerd.
- Onder overlast wordt onder andere verstaan; geluidsoverlast, het achterlaten van afval (houd afval in eerste instantie binnen de tent of bewaar het in een zak), het met de auto ongeoorloofd rijden op fiets of wandelpaden of stilstaan anders dan op een als parkeerplaats aangewezen plek.
- Uitwerpselen dienen opgeruimd te worden.

LET OP!
Sportvisserij Nederland geeft ook een 3e hengelvergunning en nachtpas uit. Deze extra vergunningen zijn niet geldig op de AHV wateren

In de meeste Amsterdamse stadsparken is vissen verboden. De AHV geeft voor 65 jarige inwoners van Amsterdam (bij uitzondering ook invaliden) een speciale Parkvergunning uit. Deze vergunning geeft het recht te vissen in het Amstelpark, Beatrixpark, Erasmuspark, Flevopark, Florapark, Oosterpark, Sarphatipark, Vondelpark en Westerpark. Voor de prijs hoeven de senioren het niet te laten. De parkvergunning kost slechts € 1,50 per jaar (€ 4,00 als u via deze website aanvraagt).

De dag-vergunning, die uit te breiden is tot een week, bied de mogelijkheid om eens nader kennis te maken met de Amsterdamse wateren. Klik >hier< voor meer informatie.